Viswedstrijd scholen 3 oktober 2019

Vrijdag, 3 januari 2020

Viswedstrijd Scholen Donderdag 3 oktober 2019. Afgelopen donderdag 3 okt. hebben we weer de jaarlijkse viswedstrijd voor de scholen georganiseerd . Als lokatie hadden we nu het traject de groene dijk vanaf de jachthaven tot aan het hek bij de molen. Achteraf was dit maar goed ook want we hadden deze ruimte van dik 100 mtr wel nodig om de ruim 95 deelnemers in te delen. Deze opkomst overtrof alle verwachtingen want het is in onze beleving nog nooit eerder voorgekomen dat de animo zo groot zou zijn. En er moet gezegd de wedstrijd is een succes geworden. Uiteindelijk hebben we 24 vakken uitgezet voor 24 groepen maximaal 5 personen per groep. De meeste scholen hadden zich aangemeld met 2 of 3 groepen en 5 scholen hadden 1 groep opgegeven. De scholen met meerdere groepen werden onderverdeeld in A B en C. Het was nog wat gepuzzel om alle groepen in het juiste vak te plaatsen maar uiteindelijk lukte dat ook. En zo kon om 17.00 uur de wedstrijd los. Het weer werkte geweldig mee het was zonnig en er stond niet al teveel wind. En ook de vangsten waren goed tot zeer goed te noemen en zo kwamen we tot de volgende uitslag: Als eerste uit de bus kwam t Swannestee groep A uit langweer met een totaal score van 637 cm. Tweede werd De Trieme Groep A uit St Johannesga met 597 cm . En als derde is geeindigd It Klimmerbled groep B uit St Nicolaasga met 512 cm. Er is door alle groepen flink vis gevangen maar de eerste drie sprongen er wel echt uit. De drie winnaars mochten elk een beker in ontvangst nemen en de winnaar t Swannestee krijgt ook nog de wisselbeker, plus dat er voor iedere deelnemer ook nog een presentje is uitgedeeld. En dit werd door de kinderen zeer gewaardeerd. Ook kregen de drie winnende groepen als extraatje nog een setje dobbers voor iedere persoon een. Rest mij nog te melden dat het een zeer geslaagde viswedstrijd is geworden en dat ik iedereen wil bedanken voor hun deelname in het bijzonder ook de begeleiders en controleurs. Het Bestuur HSV Joure .